2017. augusztus 5., szombat

Pincehely - Ozora - Simontornya

Szeretem történelmünk régi emlékeit, így a várakat is. Tolna megye szép várait már régen láttam így erre a várlátogató túrára is elmentem. Nem voltunk sokan, -  7-en. Érdekes , hogy egy héttel ezelőtt még sokkal többen jelezték, hogy jönnének. Vajon mitől gondolták meg magukat?  Talán ettől?
Én egy kicsit változtattam az utazási logisztikán így néhány órára elhagytam a csapatot és helyette Pincehely látnivalóival  ismerkedtem. A nagyközség több érdekességgel is rendelkezik, a túravezetőnk figyelmembe ajánlotta a Két Kettes Büfét így ennek felkeresésével kezdtem a városnézést, 
 Aztán a központban nézelődtem, majd felkerestem a nevezetes Aréna Cukrászdát csak azért , hogy megkóstoljam a nevezetes sör fagyit. A csapolt változat jobb.
Túratársaim ezalatt a Sió árnyas vízpartján sétálgattak Ozora felé. "Sajnáltam" is, hogy nem tarthattam velük hiszen a napsütéses, füves  folyópart nyilván nagyon szép lehet, később amikor újra találkoztunk kicsit más lett a véleményem a döntésemről.
Egy régi teljesítménytúrán jártam arra és még csónakkal is kereszteztem a Siót, ez már sok éve volt. Elbuszoztam Ozorára,megkerestem a vár geoládáját  majd a templom hűvös árnyékában vártam be a csapatot. Gyorsan meg is érkeztek,  csak azt nem értettem, hogy miért kanyarodtak le a várhoz vezető útról. Utánuk menve aztán rájöttem, ide igyekeztek, úgy tűnt "kicsit kimelegedtek."


Aztán csak felkerekedtünk és megnéztük Ozora nevezetes várát. Itt a nyugdíjas belépő 1000 Ft ebben csoportos vezetés is van, a csoportok kb. félóránként indulnak. A pince és földszint egyedül is bejárható, az emeleti részek viszont csak vezetéssel!




A település nevezetes a közelben zajló fesztiváljáról is. A távoli zene dübörgése is ide hallatszott, később Simontornyán találkoztunk is a fesztiválozók egy nemzetközi csoportjával nem migránsok voltak bár ki tudja...a rendőrök mindenesetre ott voltak a háttérben.
Ha érdekel a fesztivál hangulata akkor nézd meg ezt a korábban készült videót!

Ozora templomát és a központját is körbenéztük, lehetett egyet fagyizni is és még egy jó hot-dogot is bekaptam, jól is esett, főleg a hideg itókával leöblítve.



Ozora után Pincehelyen keresztül Simontornya volt a cél. Nem egyértelmű a buszmegállók elhelyezkedése így aztán több helybéli lakost is megkérdeztem, hogy vajon hova kell állni ha Pincehelyre mennék. Meg is mondták, mind az 5 ember ugyanazt a helyet jelölte meg, így aztán oda is álltam, a többiek ugyan 6:1 arányban leszavaztak, de – mint mindig – most is nekem volt igazam. 
A MÁV szétszedte a síneket így aztán vonatpótló buszok járnak a térségben ezzel mentünk tovább Simontornyára. Volt buszos városnézés is Pincehelyen mivel a másik busz lerobbant és vissza kellett menni az utasokért. 
Simontornya állomásán a már említett nemzetközi társaság nagyon érdekes, színes de alapvetően kedves, békés  és vidám volt igaz elég sok szemét maradt utánuk. 




Mi elsétáltunk a várhoz itt a belépő 300 Ft volt , mindkét várban 50% volt a nyugdíjas kedvezmény.  Fotó jegy is volt 500 Ft-ért, de nem igazán volt ellenőrzés. Megnéztük a látnivalókat, megkerestem itt is a geoládát majd a maradék idő egy részét itt múlattuk el.  A helyzet melegségére jellemző volt, hogy oda felé is elmentünk az egység mellett mégis volt aki nem vette észre! Aztán csak meglett.
Hazafelé ismét buszoztunk igaz légkondicionált IC pótlóval amit ingyenesen  lehetett igénybe venni Dombóvártól pedig ismét vonatoztunk a számozatlan kocsikkal érkező Somogy IC-vel. A kalauz néni nem igazán öregbítette a MÁV jó hírnevét de később némi jópofáskodással és a melegre való hivatkozással próbálta szépíteni a helyzetet.  Szerencsére gyorsan és kényelmesen hazaértünk. Csak az érdekesség kedvéért, ezen a túrán 4,5 l hideg folyadékot ittam meg , fele reggel még kemény volt.
Köszönöm a túrát, Berkes Józsi ismét jól megszervezte.

Még több fotó, katt a kis képre:
Pincehely - Ozora - Simontornya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése