2017. július 22., szombat

Szántód IVV (2017)

10. rendezés. Egy túra esetében ez már azért jelent valamit, ha mást nem akkor azt, hogy 9 éves lett a Szántódi SZKTE túrája, ami a kezdetekben Szamárkő/Fejérkő túrák néven indult.




A 2007-ben alakult egyesület nem kivenni akart a szervezett természetjárásból, hanem beletenni. Manapság ez már bizony tiszteletet érdemel mert kevés a követő. A felfestett több mint 100 km-es turistautakon 2008.07.26.-án rajtoltak el először a teljesítménytúrázók.
A következő évben, 2009.07.25.-én már 4 távon lehetett indulni, mivel az IVV túrasorozat  igényelte egy rövid táv kialakítását is melyre azonnal nagy igény mutatkozott.



A túrán a részvételi igény csökkent így 2014-ben a Fejérkő 50-es leghosszabb táv már nem került megrendezésre és azóta sem került vissza a túranaptárba. A három rövidebb táv rendezése folyamatos és remélhetőleg még bírják egy darabig a rendezők.  Az idei  176 fős nevezés jelzi, hogy van igény erre a túrára a Balaton térségében.
A számlázási szabályok változása miatt ez évben már a rendező egyesületek egy részének számlát kellett írni a nevezési díjról, ami még mindig jobb mint a pénztárgép beszerzése lett volna. Jó lett volna ha a résztvevők ezen nem csodálkoznának és vitatkoznának hanem a szükséges adatok megadásával hozzájárulnak a gyorsabb nevezéshez. Nem az SZKTE találta ezt ki!



A túra minden távja része a Somogy Megye Teljesítménytúrázója Túramozgalomnak. Év elején sok túrát kihagytam, így aztán igyekeznem kell.  A “kupica” fokozatra talán van még esélyem. Családi programok miatt most csak a legrövidebb távra volt időm de legalább elmondhatom, hogy ezt is teljesítettem legalább egyszer szabályosan. 1-es sorszámmal indultam  és elsőnek értem be a célba is .



Ez a túraútvonal Szántód egyik legszebb ha nem a legszebb kilátást nyújtó pontjára a Fenyveserdő-kilátódombra vezeti el a túrázókat. Az erdő széli magaslaton pad és asztal is várja a túrázókat valamint ez a megye első túramozgalmának a Fejérkőtől Tündérvölgyig túramozgalomnak az egyik igazoló pontja. A korábbi túrákon itt kódot kellett leolvasni, most emberes pont működött itt is.



Még javában folyt a rajtoltatás miközben  én már a célban megkaptam a teljesítés igazolását és a kapcsolódó zsíros kenyeret és üdítőket.

A sötét zivatar felhők gyors mozgásra késztettek így aztán azon kevesek közé tartozhattam akik nem vizezték össze magukat az esőben. A felhők elvonulására várakoztam, és közben "leszólított" egy túratárs, Tavaszi Széll  nick nevű sporttársat az Index Kéktúra topicjából ismerhetitek.  Örülök, hogy találkoztunk!

Köszönöm a rendezést és a túrát.


A nap nagyobb részét már Balatonfenyvesen töltöttem el az unokákkal  ahol sikeresen kifogtuk a strand melletti árok “összes” békáját. :-)     

Még több fotó, katt a kis képre:
Szántód IVV (2017)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése