2014. április 12., szombat

Vukov Péter Emléktúra 2014

Táv: 13 km Szint: 180 m

Harmadik alkalommal rendezte meg a METEOR TTE, a Vukov Péter Emléktúrát. Mindegyiken ott voltam és mind más volt. Idén a legfeltűnőbb különbség az üde zöld színekben pompázó erdő volt ami lényegesen befolyásolta a túra hangulatát. Az időjárás ideális , végig száraz, sár mentes terepen vezetett a túra, az útvonal egyszerű és eltéveszthetetlen.

A rajtoltatás gyors és zökkenőmentes volt, a kapott itinert és színes térképet gyakorlatilag nem is kellett használni aki ismerte az útvonalat gyorsan tudott haladni.

A turistaháztól melynél a METEOR TTE. elhunyt tagjainak kopjafája is található a falun keresztül a kék sáv jelzésen indultunk. Aki ismerte Pétert tudja, hogy megyénk két hosszú távú túramozgalmának útvonalát annak idején nagyrészt Ő tűzte ki ez érvényes a DDP piros túraútvonalra és az RP-DDK kéktúra útvonalára is. Az a bizonyos elterelés amit a kéktúra útvonalán az íróasztal mellől tervezgettek a pesti emberek a közelmúltban a megyei közgyűlésen egyhangúlag elutasításra került. Jó volt látni azt az összefogást ami Péter egykori munkájának megóvását célozta meg!

A régi Kecskeháti-erdészház mellett értünk fel a Zselic egyik szép É-D-irányú gerincútjára itt az öreg bükk és hárs erdőben a kék sávon majd a kék kereszten vezet a túra útvonala.

Közben a 30-as táv ellenőrző pontját is érintettük de mi ott nem voltunk érdekeltek.

A kék és sárga sáv  jelzések elágazásának közelében egy új, fedett pihenőhely található nyilván az idei kéktúra projekt kapcsán, a SEFAG munkája. Hamarosan kiértünk az erdészeti aszfaltútra ahol az ep. is települt, itt Balaton szelet és ásványvíz volt az ellátmányunk.

Jólesett, köszönjük. Nagy csapat jött itt össze, mivel a fakitermelés eredménye az út szélén várakozott az elszállításra így volt hely egy kis pihenésre is.

A 67-es országút felé vezetett az útvonal, kiléptünk a Zselici Csillagoségbolt-Parkból és a Simonfai tetőn túráztunk tovább.

A falu feletti mély horhós út bejáratánál ismét négy nagyméretű és egy kisméretű eb őrizte a területet, néhány szép lovat mi is megcsodáltunk.

A tökéletesen száraz horhóban aztán gyorsan leértünk a turistaházhoz ahol megkaptuk az Emléklapot és kitűzőt valamint várt ránk a terülj-terülj asztalka is.

A távunkon a 400.- Ft nevezési díj nagyon jó ár/érték arány, a szolgáltatások ennél többe kerülhettek. A rendezőktől kapott tájékoztatás szerint idén is kb. 130 fő vett részt a két távon, ami jónak mondható hiszen ezen a napon minden kaposvári egyesület máshova is szervezett saját programot.

Először én is a saját egyesületi túrára indultam de mint már többször is előfordult azt ismét ‘átszervezték’, így természetesen más tagtársaimmal együtt indultunk Simonfára. Talán elvárható lenne a megyei szövetségtől, hogy az eleve kevés megyei rendezvény időpontjait úgy tudja egyeztetni a rendezőkkel, hogy az más rendezvényekkel ne ütközzön, hiszen ha valaki megérdemelte a Somogy megyei természetjárók közül, hogy együtt emlékezzünk rá akkor Péter biztosan köztük van. Köszönöm a túrát!

Még több fotó , katt a kis képre: