2013. május 1., szerda

Mesztegnyő - Kak túra

Rövid táv.

Táv: 13.5 km, Szint: 100 m

Mesztegnyő is azon helyek közé tartozik amit Kaposvárról nem túl nagy gyakorisággal lehet tömegközlekedéssel megközelíteni. Van ugyan reggel egy busz de azzal nem lehet elérni az első kisvonatot így aztán autóval mentem. 1/2 8-körül kényelmesen leparkoltam a Rajt/Cél asztal mellett. Már szépen gyülekeztek a túratársak is.
Ott a rajtnál is jól látszott, hogy ez évben minden korábbi rekordot megdönt majd a résztvevők száma hiszen messziről, a szomszédos megyékből is érkeztek a túrázók. A nevezés gyorsan megvolt majd kigördült a vonatunk is amivel a túra tényleges kezdőpontjára utaztunk.

Az újonnan kialakított Szúnyogvár megállónál kényelmes pihenőhely is van, itt vette kezdetét a gyalogos szakasz.

A Belső-Somogyi homokvidéken járunk a Boronka-melléki Tájvédelmi körzetben, szép erdős terepen vezet a teljesítménytúra útvonala Felsőkak felé ami a kisvasút végállomása is egyben. nem volt nehéz a tájékozódás sem hiszen csak a síneket kellett követni.

Itt szembe találkoztunk Józsiékkal akik ellenkező irányból teljesítették a túra útvonalát Nadalosról indulva. Felsőkaknál a pihenőhelyen leolvasós ellenőrzőpont működött, a szobrot nem lehet eltéveszteni.

Egy kis tízóraizást követően útvonalunk egy jelzetlen útra tért át, É-felé indultunk tovább, az árnyékos erdőben közben a szúnyogok is ébredezni kezdtek, de felkészültem ellenük nem is csípett meg egy sem! A TVK ezen részén még nem jártam, tetszett az öreg erdő, a fák között kanyargó patakok, a mocsaras erdei tavak.

Sok érdekes virágot, vízimadarakat rengeteg békát lehet itt látni. Bizonyára a vadállomány is jelentős mert különben nem itt lenne a vadászok által kedvelt Háromház Fogadó. Közelében egy szép harangláb és egy törötten is látványos régi kereszt található.
Pár száz métert tovább haladva értünk a 2. ellenőrzőponthoz ahol Máté kezelte a lapjainkat. itt található az egykori puszta régi temetője, öreg de máig is gondozott sírok is vannak még ott.
Nyugat felé kanyarodva az egykori Cserfekvés települést keresztezzük, összedőlt és még álló épületek között vezet az út, a távolból egy kutya is hallatszik talán van itt még élet egy két ház nem tűnt elhagyatottnak.

Itt már kezdett nagyon meleg lenni, de legalább a szúnyogok elültek egy kicsit. Gyorsan fogyott a vizem is, pedig másfél literrel indultam. Szép hosszú egyenes volt előttünk és szerencsénkre éppen akkor értünk a kisvasút kereszteződéséhez amikor jött a vonat ahol aztán vidáman integettünk egymásnak.

Még néhány száz méter és beérkeztünk a Célba. Már messziről szólt a hívogatónak szánt de azért számomra inkább riasztó zene, jelezve, hogy a falu lakossága és a környékből ide látogatók a kisvasút napján majálisi hangulatban ünneplik a “Munka Ünnepét”. Gabi mint Célszemély gyorsan kiosztotta a szép okleveleket és kitűzőket, közben mondta, hogy a 97 fős nevező több mint amekkora részvételre számítottak így a kitűzőt többen megnéztük, lefotóztuk és visszaadtuk, hogy a távolról érkezőknek jusson inkább. Egy kis pihenés után hazafelé indultam ezúttal tele autóval mert egyesületi tagtársaim közül néhányan kimerültek egy kicsit a melegben és talán túl nagy tempóban mentek végig.
Szép túra volt , jól járható terepen, kicsit meleg időben, vízzel ezért fel kell készülni. A túrán ellátás nincs de a nevezési díj is minimális, 200 Ft volt.

Köszönjük a lelkes rendezést a Zöldgömb Sportklubnak, és különösen a főrendezőknek Gabinak és Máténak.

Még több fotó katt a képre: