2012. október 4., csütörtök

Balaton körtúra 10/1.

(Balatonederics) - Szigliget - Badacsonytördemic - Badacsony

Táv: 16 km  Szint: 430 m

Az egész túramozgalom legnehezebb része. Azt írja az igazoló füzet, hogy ez 25 km és 730 m. Mivel nem megszakadós stílusban túrázok én ezt a szakaszt ketté vágtam és most a Szigliget – Badacsony részét csináltam meg, de azért hozzá csaptam még 4 km-t mivel Balatonedericstől gyalogoltam rá az útvonalunkra a kerékpárúton.
 
 
 

Szigliget kis emelkedője jó volt bemelegítésnek, körbe fényképeztem az érdekesebb dolgokat és magamat is ahol kell majd leereszkedtem a hegyről Badacsonytördemicre.



Ez szakasz teljesen megegyezik az OKT nyomvonallal hiszen végig a kék jelzésen kell menni.

A Badacsony szinte mindenhonnan látszik útközben nagyrészt előttem magasodva és egyre jobban közeledett. A déli harangszót Tördemicen hallgattam meg miközben próbáltam kinyomozni, hogy mi az a rom a vasút mellett, de közelebbről megszemlélve láttam, hogy betonból van talán az egykori kőbánya rakodójának maradványa, szóval nem turista célpont.



A szőlőhegyi mélyutakon elég jól lehet haladni felfelé és gyorsan elértem a Bujdosók-lépcsőjét ahol azért tartottam egy kis pihenőt mivel tudtam mi vár rám felfelé. Aztán az időm szűkösségére való tekintettel nekivágtam. Mióta erre jártam a pihenők új táblákat kaptak és ami nagy segítség végig korlátot szereltek a lépcsősorra.



Pontosan 13 órakor értem fel a tetejére, tehát jól álltam az idővel is. A Badacsony tetején aztán szép sétautakon a Ranolder-kereszt, az új Kisfaludy kilátó , érintésével haladtam át majd a sárga sáv jelzésre váltva kezdtem az ereszkedést a Rózsakő felé.


Kifogtam egy népes gyerekcsapatot tanáraikkal akik nem igazán voltak túrázók így aztán csak akkor tudtam elkerülni őket amikor megálltak végre, itt elég sok időt vesztettem.



Aztán a Kisfaludy-háznál ismét aszfaltra váltva a szép forrás mellett elhaladva már gyorsan tudtam ereszkedni és a vonatom indulása előtt negyedórával már a vasútállomáson voltam, pecsételtem ahogy kell és kényelmesen hazaértem még világosban.



Ez egy szép szakasza a túramozgalomnak, sok a látnivaló de egy kicsit nehéz mert ahol nem aszfaltos ott viszont kő van egyedül a Badacsony tetején lehet földutakon menni pár száz métert. Nem egészen 5 óra alatt jártam végig.

Az új és láthatóan nem egészen befejezett kilátó nem nyerte meg a tetszésem, fel sem mentem, nagyon hézagos a szerkezete.

A szakasz É-i felét benne a Szent György-heggyel majd legközelebb járom be egy szép egyéni útvonallal kombinálva.
Még több fotó, katt a képre:
Balaton körtúra 10. Balatonederics - Badacsony

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése