2012. szeptember 22., szombat

Balaton körtúra 6.

Tihany - Örvényes
Táv: 14 km Szint 300 m

A hét elején megkezdett Tihany térségi gyaloglatot folytatva hajnalban ismét vonatra szálltam. Kihasználva az Autómentes Nap lehetőségét ingyen utazhattam, gyorsan átkompoltam magam és a Club Tihany felé indultam.
 
 
Az Újlaki-templomrom (GCUJTE) felől kezdtem a felkapaszkodást a hegyre a gejzírmezőhöz, és megszemléltem őket szépen sorban, ez a rész még az 5-ös szakasz igazolóhelye de logisztikailag így praktikusabb volt Tihany bejárása.
 
 
A sok szikla után leereszkedtem az Aranyházhoz ahol szokás szerint nagy volt a nyüzsgés de azért egy fotózás erejéig én is hozzáfértem.
 
 
Következett a Belső-tó és a szürke marhák. A tó a helyén volt a bocik nem annyira. Kis keresgélés után azért előkerültek de nem akartak velem közelképet csinálni így csak tisztes távolságból látszanak.

Tihany központját csak futólag érintve a Szélmarta-sziklákat is felkerestem ez nem igazolóhely de szép és nem hagyhattam ki ha már a közelben volt. Tihany É-i részén Aszófő alatt vezet tovább az út, itt az ajánlott jelzetlen szakaszt nem találtam, lehet, hogy nincs is.
 
A kerékpár útról letértem a Kövesdi-templomromhoz ez egy nagyon szép hely, bővizű kiépített forrás is van itt, az Almás-forrás, pihenőhellyel és geoládával, (GCKTAF). Tetszett nagyon!
 

Egy szántóföld szélén átvágtam a vasútállomás felé majd Örvényes irányába indultam.

Ez egy meglepően kedves és látványos pici település. A működő vízimalommal kezdtem, az ott lévő úr nem igazán segítőkész, a jegyet megvettem , majd érdeklődtem, hogy tud e pecsételni, határozott elutasítás volt a válasz. Azért megnéztem jól a helyet, kellemes turistacsalogató célpont bár a belső szerkezete az un. hengermalom messze nem a malomköves időket mutatja be.
 

A molnár egykori szobájában három darab pecsétet láttam az asztalon, megnéztem őket az egyik szabályos TKM pecsét a másik körpecsét Műemlék Vízimalom Örvényes felirattal a harmadikra nem volt időm ...miután ezt megemlítettem az úrnak aki ott volt közölte, hogy az a sajátja és nem használható. Látva csodálkozásomat próbáltam neki elmagyarázni, hogy a TKM talán mégsem a sajátja de nem volt rá fogadóképes. Kicsit nézelődtem tovább amikor közölte, hogy mégis hajlandó pecsételni , a körpecsétet be is gyűjtöttem a füzetbe, már a következő szakaszra is gondolva.
 

A malom tehát vegyes érzelmeket keltett, a mellette lévő műemlék híd és a Nepomuki Szent János szobor szép, a közelben lévő Tájház zárva van, az épület eladó. A templomuk is védett és egy szépen kivitelezett kút van előtte amely a Pán-forrás névre hallgat.
 

Időm volt így az Örvényesi-Séd mellett megkerestem a malom új geoládáját (GCORVM) is. Több mint 6 éve ezt még virtuális korában megtaláltam, így most már nem számított újabb találatnak, - el is felejtettem. Más látnivaló nincs a településen de ha mégis akkor majd legközelebb sorra kerül.

Leballagtam a vasútállomásra és a Balatont megkerülve Tapolcán keresztül kényelmesen haza vonatoztam. Ez egy nagyon szép és látnivalókban is bővelkedő szakasz volt, tetszett!
 
Még több fotó, katt a képre!
Balaton körtúra 6. Tihany-Örvényes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése