2018. április 7., szombat

Szombathely

RP-DDK túránk folytatásában Savaria azaz Szombathely városa volt a bázis. Elég nehéz volt jó szállást találni, mert a sok vendégmunkás miatt tele vannak az olcsóbb vendégházak. Két teljes túranapunk volt tervben kb. 40 km-el és ezért inkább egy nappal korábban ide utaztunk. Kaposvárról Gyékényesen át jó a vonatközlekedés, a napi három vonatból a legelsővel jöttünk így délre már meg is érkeztünk.
A csomagjainkat a vasútállomás csomagmegőrzőjébe tettük be, itt alaphelyzetben automata van de mivel hibás volt így hagyományos módszerrel elrakták a nagyobb csomagjainkat. Ilyen esetben a pénztárban kell a csomagköltséget befizetni ami 400 vagy 800 Ft lehet.
A délutánt tehát városnézéssel töltöttük, besétáltunk a központba, és a Marika által kinézett érdekességeket próbáltuk sorban megkeresni.
A Fő tér nagyon szép és látványos, a közelében található Sarlós Boldogasszony székesegyházat kívül belül megnéztük.

Megkerestünk két helyi érdekességet bemutató geoládát is, a nagy Szombathelyi freskót , és a ma már csak kiállítási tárgyként látható egykori villamost is.

A Járdányi Paulovics István Romkertet is mindenképpen szerettük volna megnézni de még a helybeliek sem nagyon tudták, hogy hol található. Végül is a távolsági autóbusz pályaudvar szomszédságában megtaláltuk és az ott kialakított sétaúton felülről tudtuk megnézni.

Mint kiderült korábban kb. 20 m-el mentünk el mellette. A római kori romok látványosak bár nagyrészüket a föld rejti. A városban még egy kicsit nézelődtünk, a püspöki palota, a Berzsenyi szobor,    és több szép középület is van ebben a szép városban.
Mivel hétvége közeledett így bevásároltunk a túrára is majd csomagjainkat felvéve taxival mentünk szállásunkra. A három nap során többször is taxiztunk, a Rádió Taxi céget tudom ajánlani mindenkinek!

Szállásunk a város K-i részén az Alvég Panzióban volt, vasárnap kivételével étterem is üzemel itt így a vacsorát is kipróbáltuk, korrekt árakon gyorsan nagy adagot kaptunk.

A szállás szerintem jó, túrázáshoz alkalmas , de a közlekedést meg kell oldani valahogy mert kb. 5 km-re van a vasútállomástól. Viszonylag gyorsan elaludtunk, miután az itt megszálló gyerek csoportot is eligazították a kísérőik.

Még több fotó katt a kis képre: