2017. december 30., szombat

Évzáró Öhöm-túra a Gyertyánosba

A TTSE kb. 40 tagja vett részt az évzáró "Öhöm-túrán"
A K+ útvonalon mentünk ki a Gyertyánosba ,  a társaság eleje kényelmesen elhelyezkedhetett a meleg szobában, nem érdekelte őket, hogy esetleg más is szívesen megmelegedne. (csak a kaja illatra jöttek ki) a többiek pedig a szabadban várták a bográcsolás végtermékét, bő két órán keresztül.

 





Szilvi megpróbálkozott a Négytestvér-forrás geoládájánnak megkeresésével de a Red Bull nem adott neki szárnyakat , majd talán legközelebb.
A többség fagyoskodott vagy ivott. Más lehetőség nem nagyon volt. Többen elmentek haza előbb így kb. a fele kaja megmaradt de remélhetőleg nem veszett kárba. Érdekes és munkaigényes kaja ez az öhöm, és mint tudjuk a jó munkához idő kell, Laci dolgozott is érte rendesen!


Az étlap:
A betyárok a pusztában gyakran főztek maguknak bográcsban. Amikor egy ifjoncot megkínáltak az egytál étellel, és megkérdezték tőle, hogy ízlik-e neki, teli szájjal csak annyit tudott mondani: "Öhöm!" Innen az elnevezés. És az Öhöm  valóban nagyon finom, laktató étel, ami nem igényel különösebb fűszerezést, mert a szabadban elkészült ételek füstöt íze pótolja az ételízesítőket.

Az Öhöm elkészítése (házi méretben, nem 50 főre!)

Hozzávalók:

Fél kg burgonya
25 dkg lebbencs tészta
20 dkg húsos szalonna
2 fej hagyma
1 ek pirospaprika

A szalonnát apró kockákra vágjuk és a bográcsban félig kiolvasztjuk. Sárgára pirítjuk rajta a lebbencstésztát, majd az apróra vágott hagymát is. Meghintjük a paprikával, majd beledobjuk a felkockázott krumplit. Felöntjük annyi vízzel, hogy 2 ujjnyira ellepje. Kis lángon - időnként megrázogatva bográcsot, nem keverve - addig főzzük, amíg össze nem áll. Akkor jó, ha a bográcsban rázogatva egyben meg tudjuk fordítani.

Lehetőség volt a különböző túrákra befizetni illetve a tagdíjakat rendezni 2018-évre.  Én is fagyoskodtam mert a miautónk benzinnel megy nem pálinkával, és természetesen megettem a repetát is. A savanyúkáposzta is nagyon finom volt. 



Aztán egy gyors vágtával kiszaladtam a Töröcskei útra a 13:01-kor érkező helyi járathoz. Mivel elbambultam az időt így 2 percet késtem de ezt megbocsátottam magamnak mivel a busz meg 4 percet késett. Kb. akkor már kaptam levegőt és kényelmesen gyorsan haza is értem.  

Köszönöm a lehetőséget, hogy ott lehettem és a munkát a főszakács Balogh Lacinak  és segítőiknek!

Még több fotó , katt a kis képre:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése