2016. augusztus 27., szombat

Zselici 4 fa túra (10 km) 2016

Ismét a Zselicben túráztunk, hiszen ezen az augusztus végi szombaton a Zselici 4 fa túra immár hagyományosan szerepel a túranaptáramban.
Ez évben azért mert a Somogy Megye és a Zselic Teljesítménytúrázója Túramozgalomnak ez volt a 12. fordulója.  Forró napra virradtunk, a hajnali köd pillanatok alatt feloszlott és reggel  már 8 óra előtt többen is beneveztünk a választott távokra.
Ez évtől minden táv körtúra lett ez így nagyon praktikus, hiszen korábban a 10 és 20 km-es távokon a hazautazás nehézkes volt. Túratársaimmal a rövidke távra neveztünk, ez azonos volt az éjszakai túrán bejárt útvonallal csak ellenkező irányban. A nevezési díj 500.- Ft MTSZ kártyára 100.- Ft engedmény. Az ár érték arány a túrán jó. A nevezési lap színes térképet és részletes útvonal leírást is tartalmazott tehát az itiner is tökéletes volt.
A túraútvonal 'pókhálótlanítását' is megoldották a rendezők, ezért pedig Juditnak jár a köszönet.

A nevezés után a horhós úton a kéktúra útvonalon mentünk fel a Simonfa feletti gerincre.
Itt az istállónál a korábbi évek riasztó nagy kutyái helyett csak egy kisméretű, kutyának látszó, barátságos jószággal találkoztunk.
Megnéztük a lovakat majd az erdészeti utat elérve Szulejmán turistaútjára tértünk át majd néhány km. után a kék kereszt jelzésre fordultunk.
A meleg napos időben gyorsan haladtunk - volna - ha nincs szeder, de volt. Ez így volt jó, javasoltam is, hogy a rendezők adjanak + időt az erdei termékek fogyasztói, gyűjtögetői számára :-).
Az erdészeti utak elágazásához települt az ellenőrző pont ahol régi ismerősök vártak bennünket. A pecsét mellé egy müzlis csokit is kaptunk, választható ízben.
Ezen a szakaszon már kerestük az árnyékot mert igencsak magas volt már a D-vitamin sugárzás. Még egy kis aszfalt majd az erdőben ismét emelkedni kezdett az út, és egészen a gerincig szinte végig öreg erdőben haladtunk, a gombák is feltűntek itt ott de korántsem annyi mint néhány nappal korábban.
A szeder és több helyen a szép sötét pirosra érett som igencsak hívogató volt. A jól ismert Laska-keresztnél a gerincúton ismét D-re fordultunk élveztük a szikrázó napsütést majd még inkább élveztük az árnyékos mély horhót amin vissza értünk a faluba.
Itt gyorsan megkaptuk az új kivitelű kitűzőt és a hozzá illő emléklapot majd a szokásos terülj terülj asztalkám következett.
Nekem egész úton az a technológiai folyamat , pontosabban annak végterméke járt az eszemben amit túratársam elkövetett. Az előző túrán szedett szilva átalakult :-) és bizony már nagyon vártam, hogy vissza érjünk az autómhoz ahol ez várt rám. Köszönöm!
Túra közben nem is ettünk,  csak ittunk így most három zsíroskenyeres szendvicset is leküzdöttem, egy paradicsomost, egy édes paprikást és egy erős paprikást. Sajnos a lila hagymás változatnak és a lekváros kenyérnek már nem maradt hely.
Volt finom meleg tea de én szomjas voltam és Borsosné Marikától jó hideg ásványvizet is kaptam. Jólesett, köszönöm. Miután ettem ittam megnéztem a kirakott nagy dobozban a kitűzőket. Valóban szépek és változatosak voltak de nyilván aki kitette nem ismerte az élő túramozgalmakat hiszen bőven volt a szabad préda között Zselic 120-as  - még élő - túramozgalmi jelvény is!
Szerencsére Bandi gyorsan bevitte a dobozt és ha jól láttam gondosan kiválogatta a túramozgalom jelvényeit hiszen ez nagy érték ma is és Ő mint talán utolsó mohikán, tudja is ezt, után gyártásra nyilván nem lenne pénze az egyesületnek.

Csak halkan mondanám, hogy a kitűző és jelvény gyűjtő emberek 500 - 2500 Ft-ot is adnak egy egy szép darabért, pld. a Zselic 40 aranyszegélyes tűzzománc jelvénye  keresett a gyűjtők között, hiszen valaha ezért 6-szor kellett teljesíteni a 40 km-es távot. Ennek azért volt/van értéke.  Néhány túra GPS ára ott volt a dobozban, a vaterán vagy a jófogáson megérne egy kis munkát.

Szép túra volt, rutinos és jó rendezéssel, a körtúrák nyilván növelik a részvételi arányt is. Köszönöm!