2016. augusztus 12., péntek

DDP Vándorlás
Somogygeszti - Magyaregres - Deseda

Hetedik napjához érkezett a DDP Vándorlás. Én két napot terveztem be, az egyik már megvolt a második a 8-as szakasz lett volna de az átmódosítások után inkább a hosszabb de talán nem annyira szétszabdalt 7. napot választottam. A jó közlekedési lehetőségek miatt ma is többen jöttek Kaposvárról becsatlakozni, hiszen a Somogy Megye és a Zselic Teljesítménytúrázója 2016 évi teljesítéséhez a vándorlás  2 túranapja is beszámítható.
Somogygesztiben reggel már nyitva volt a kocsma és így egy jó kávéval indulhattunk de mást is lehetett inni. A csapat 36 fős volt, lassan összeállt a csoportkép is majd a horhóban elindultunk.
Az előző napi eső a csapatban nem sok kárt tett, az utak viszont ma is ragadtak, ráadásul egy útjavító gép is már korán reggel ott buzgólkodott.
Nagyon erős tempóban kezdett a túravezető, a hosszú egyenesben Magyaregres felé 5.5 km-es átlagot mentünk pedig pocsolyákat is kellett kerülgetni időnként egész nagyokat. Magyaregresen aztán a pecsételő helyen a kocsmában hosszabb pihenő következett, ettünk ittunk várakoztunk, megkaptuk a DDP kitűzőt is - korábban ezért 320 km-t kellett gyalogolnom, így picit leértékelődött a teljesítésért kapott egykori kitűzőm  de ez van.
A mostani teljesítők a régi jelvény mintájára után gyártott szép fém jelvényt kapnak. Következett az országúti szakasz, ismét elég tempósan.
Nekem nem tett jót, hogy nem mehettem saját tempómban. A Gombás parkerdőbe befordulva már egészen lelassultam de aztán az Arborétum előtt a Deseda forrásnál kipihentem magam. 
A csapatnak kb. a fele elment arborétumot nézni a többiek pedig heverésztek az árnyékban.
Aztán lassan  - főleg a Kaposvári résztvevők akik sokszor jártak, járnak erre - elkezdtek elindulni. Szép lassan én is elindultam gondoltam a sietősek majd utolérnek.  A 67-es úton  a Republic obeliszket is megnézték néhányan bár ezt nem érinti már a DDP.
Délután 15 órára volt ütemezve a hivatalos befutó a Látogatóközpontnál TV-vel helyi és MTSZ-es vezetőkkel stb.

Nagyon lassan mentem, többször is megpihenve de így is 13:30-kor már odaértem a végpontra, a csapat pedig kb. 14 órakor érkezett meg.

Volt idő mindenre megkaptuk közben a pólókat is. Untam a várakozást mint a többiek is, néhányan gyorsan elmentek és haza buszoztak, én elfáradtam, ezért inkább fuvart szereztem hazafelé.
A mai túraszakasz teljesítői - akik megvárták a túravezetőt - megkapták a TTSE elnökétől a Deseda túra kitűzőjét is, ezt még én is megkaptam aztán gyorsan haza vitettem magam. A gyors kezdés miatt korán beértünk így a Kaposváriak nagy része nem vett részt a hivatalos befutón.  
Szép túra volt és számomra azért is emlékezetes mert annak idején 10 éve ezen a szakaszon kezdtem meg a DDP túramozgalom teljesítését.
Köszönöm a túrát és köszönöm a fuvart hazafelé.

Még több fotó katt a kis képre:
DDP Vándorlás
Somogygeszti - Magyaregres - Deseda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése