2016. augusztus 7., vasárnap

DDP Vándorlás
Bábonymegyer - Tab - Zala

A Somogy Megye és a Zselic Teljesítménytúrázója 2016 évi kupasorozat elemei közül talán a DDP vándorláshoz kapcsolt 2 db túra a legérdekesebb a mozgalom túrái közül. Lehetőségünk van megválasztani, hogy melyik legyen az a két túra szakasz amit teljesítünk, értelmezésem szerint azért megyénk illetve a Zselic területén, bár ez nem volt kikötve de talán így logikus.
A DDP vándorlás a túramozgalom 20 éves jubileuma alkalmából lett megrendezve. Nekem nem  célom az ismételt végigjárás, hiszen 2009-ben 35-ös sorszámmal már teljesítettem. A túra szakaszolásának és a részletes túrakiírás tartalmának ismeretében célszerű volt a vándorlás 2. napját teljesíteni hiszen ez nem túl nehéz, viszonylag kényelmesen elérhető, van sokféle látnivaló az útvonalon és nem utolsó sorban ezen a szakaszon van Anitáék pincéje :-)
Kaposvárról autóval mentünk, a kocsit a túra végpontján Zalán tettem le majd Tabról vonattal mentünk Bábonymegyerig ahonnan az SZKTE két túravezetője próbálta a 44 fős csapatot az útvonalon terelgetni. A vándorlás napi nevezési díja 200 Ft ezt az SmTSZ szedte be, cserébe - majd - kapunk egy kitűzőt. Készült a vándorlásra póló is, rendeltem is, de egyelőre nem volt rá lehetőségem, hogy átvegyem. Talán néhány nap után majd ez is kialakul. A vándorláshoz van kísérő autó, az MTSZ által biztosítva, a sofőrt a szervezőknek kell adni hozzá.
Az indulásnál a csoportkép nagyjából összejött de a csapat szétszaladt, a túravezető nem tudta elmondani a tudnivalókat, talán erre érdemes lenne a résztvevőknek ügyelni, hiszen értük, miattuk készültek erre a vándorlásra!
Régen jártam már ezen a túraszakaszon, kissé változott is az útvonal, de az elején az emelkedő a gerincig változatlanul megvan. Most a vegetációnak köszönhetően eléggé benőtt volt az út de az erdei szakaszokon nem, ott kényelmesen haladhattunk.
A Tengődi országút mellett az öreg tölgy alatti pihenőhelynél volt az első megálló.
Kifújtuk magunkat, majd már szintben haladva a kellemes, napos, enyhén szeles időben haladtunk tovább. A csapat két részre szakadt egy része elment a Dékán-hegyi geodéziai toronyhoz a többiek a piros sávot követték.
A tiszta időben szépen látszott a D-i horizonton a Mecsek, körülöttünk pedig végeláthatatlan napraforgó mezők.
Tudtuk, hogy le kell majd térni a pirosról a sárga szalagozást követve és meg is tettük. Érdemes tudni, hogy ezen a vidéken több érdekes , 'őshonos' növény is található, pld. ez:
Ez a szalagozott útvonal vezetett a Csicsai család pincéjéhez ahol olyan terülj - terülj asztalka várt ránk amit nem nagyon lehet túlszárnyalni.
Anita finomságait már sok éve megismerhettük és mindig nagyszerű kulináris élményben volt részünk.

Most halászlé, pörkölt, pogácsa, pite, palacsinta saját termésű bor és hideg szóda volt az asztalon, a nagy választék miatt volt amit meg sem tudtam kóstolni, pedig igyekeztem. Köszönjük szépen!
Kellően feltöltődve gyorsan leereszkedtünk Tabra ahol a Nagy Ferenc galériában a híres fafaragó művész alkotásait tekinthettük meg valamint itt van a pecsételő hely is a DDP-n.

Szép ez a kiállítás, de sajnos olyan meleg volt az épületben, hogy viszonylag gyorsan igyekeztünk kifelé.
A városból a Welzersheimb grófok valamikori lakóhelye, a XIX. században épített kastély mellett vezet ki az útvonal, a teljesen felújított épületben jelenleg szociális otthon működik. Észak felé gyorsan mezőgazdasági területre értünk, a füves és D vitaminban gazdag útvonalon Bótapuszta volt a célpont, itt a csapatot összevártuk, majd a már közeli Zala településre a mai napi túraszakasz végpontjára indultunk.
Kitti felderítette a kastélypark hátsó 'bejáratát' így akik velünk tartottak a híres festő kastélyparkján keresztül érhették el a jelenleg múzeumként üzemelő épületet.

Nagyon szép ez a park, a hatalmas vasfák, a gesztenye sor, az emlékhelyek a fák között csak hát egy kicsit elhanyagolt, nyilván a helyi önkormányzatnak nincs kellő lehetősége/érdeke a rendben tartásra.

A Zichy Mihály kiállítás megtekintésével a túra befejeződött, a kupa lapunkat a túravezető aláírásával leigazolta majd kényelmesen hazautaztunk.

Köszönjük a szervezést és a túravezetést az SmTSZ és az SZKTE illetékeseinek.