2016. május 21., szombat

Kaszó és a tanösvények 2016

Újabb pecsét került a Somogy Megye és a Zselic Teljesítménytúrázója 2016 túramozgalom igazolófüzetébe, a hétvégi túra már a 7. fordulója volt a túrasorozatnak.
A családias hangulatú rendezvényen a kiváló időnek köszönhetően ezúttal több mint 50 fő nevezett be valamelyik távra. A rendezők szerint ez itt már csúcs létszám hiszen messze esik minden tömegközlekedéstől!  Ezúttal is volt lehetőség a Szenta felől gyalog érkezőknek a hosszabb táv teljesítésére.
Ez a rugalmasság nagyon hasznos dolog. A mi kis csapatunk 8 fős volt, eredetileg rajtam kívül mindenki a hosszabb távokra akart menni.
Én kíváncsi voltam az új tanösvényekre, főleg a Baláta felettire ezért választottam a látványosabb, de legrövidebb távot, hárman még csatlakoztak.  A szokásos  200.-Ft-os nevezés után először mentünk egy kört az Öregerdő tanösvényen itt volt az első ellenőrző pontunk ahol önkezünkkel ragaszthattuk az igazoló matricát a lapunkra.
A második pont emberes volt pecsétet kaptunk, ezután elsétáltunk a Baláta-tó kilátójához, itt szintén matricáztunk, kilátót másztunk, majd következett a túra legszebb része a Dr. Marián Miklós Ökoturisztikai Sétány.
Ez a gyakorlatban egy kb. 700 m hosszú híd mindkét oldalán korláttal és a mocsaras láp felett vezet egészen a nyílt vízterület széléig. Vannak rajta kilátó helyek és információs táblák is.
Nekem tetszett , látványos, hasznos és egyelőre elég stabil is volt. Remélhetőleg nem fog úgy járni mint a Deseda arborétum hídja.
Ebben a tóban lakik az aldrovanda ami egy ragadozó növény, ha valaki kellően türelmes és belógatja az ujját a vízbe akkor előbb utóbb lerágja. Nekünk nem volt időnk kipróbálni.
Megnéztük a közelben álló kisvonatot majd szép erdei utakon haladtunk tovább, ahol egy kedves üzenet is várt bennünket! Köszönjük!

A Bükk-pusztai erdészház ellenőrző pont következett.
Ez már melegebb, nyíltabb és jó homokos terület volt kicsit sok is volt itt a melegből.
 Aztán egy újabb erdős , vizenyős , tavas terület mellett gyorsan kiértünk a Kaszóra vezető országútra és ezen beérkeztünk a célba ahol megkaptuk a szép kitűzőt, oklevelet és a tt. mozgalom pecsétjét is.
A kisvasút napja rendezvény programjainak köszönhetően nyugodt körülmények között egy jó gulyással és hideg innivalóval zárhattuk a túrát. Mindkettő nagyon finom volt.

Köszönöm rendezést és a túra lehetőséget.

Nem másolok most olvasnivalót ide ha érdekel az alábbi honlapokon megtalálhatod azt amit egy "igazi turistának" Somogyban illik tudni erről a térségről. A Baláta Somogy első természetvédelmi területe, 1942-től védett.