2015. december 15., kedd

RP-DDK Gálosfa - Simonfa

Ez a kéktúra szakasz is a sokszor bejártak közé tartozik, de szeretném még eredetiben látni az új pecséteket ezért ismét felkerestük a Gálosfa - Simonfa szakaszt. Az időjárás december közepéhez képest elég meleg, hó nincs, köd viszont van. A kora reggeli esetleges jegesedés elkerülése miatt késő délelőtt buszoztunk el Gálosfára.  A falun végigsétálva így hétköznap délelőtt életnek kevés jelét láttuk. Egy szép, dús bundás macska fázósan nézegetett bennünket és néhány kutya is ránk köszönt. A falu kis boltja zárva volt de előtte a jelzés mutatta, hogy itt a pecsét. A bolt mögötti udvarban van egy kis kocsma, régebben oda kellett bemenni pecsételni, most kívül a falon van a szerkezet, és még jól is működik. A negatív bélyegzőket nagyon be kell tintázni így ad szép lenyomatot.
A bélyegzőn az egykori Festetics-kastély épülete látható.  Azon már nem is csodálkoztam, hogy a bolt előtt szép új jelzőtábla hirdeti, hogy a Csepegő-kő hány km-re található a kék sáv jelzésen.
Aki ismeri a környéket tudja, hogy a kék sáv már évtizedek óta nem érinti ezt a szép forrást!

Késõ barokk stílusban, a XVIII. században épült a Festetics-kastély, melyet a következő évszázadban átépítettek. Az 1990-es években felújították és egy időre vonzó idegenforgalmi hellyé tették tulajdonosai. A vendégek kényelmét hatalmas park, teniszpályák, lovaglási lehetőségek várták, ezért sokan felkeresték a kis zselici települést. A vállalkozás hanyatlása után azonban megüresedett a szép kúria, jelenleg épp átalakítás alatt áll. A helyiek bíznak abban, hogy újra felvirágozhat településükön az idegenforgalom.

Pecsételés után megnéztük a szép műemlék templomot és körülötte a szakrális emlékeket, valamint mögötte a fán játszó mókusokat. A fonódó kék és zöld sáv jelzések É-felé a templom jobb oldalán hagyják el a falut egy mély bevágásban - horhóban.

A mûemlék római katolikus templom 1808-ban épült barokk stílusban. A belsõ freskót Dorfmeister István készítette, aki a szakemberek szerint Szent Lukács evangélista képében a saját arcmását rajzolta meg. Úgy tartják, hogy a neves freskófestõnek ez az egyetlen önarcképe. A templomban található Tolnai Festetics Lajos (1772-1840) sírja. A templom elõtt található Nepomuki Szent János szobra, melyet Szentlukapusztáról ( ahol a XVIII. században még üveghuták mûködtek, sõt síküveget is gyártottak) telepítettek át 1983-ban. A szép szobor egyes források szerint 1795-ben készült.
A folyamatosan emelkedő úton lassan elhagytuk a temetőt és a szőlőhegy épületeit majd egy szépen helyreállított keresztnél értünk fel a dombtetőre.
  A köd miatt sajnos a környező tájból nem sokat láttunk de az erdő késő őszi színei a mohával borított tuskók, a víztől fényesen csillogó  és itt ott még zöld  levelek, a  vastag, barna avar is igazi kéktúrás hangulatba hozott.
 A természetnek minden időjárási helyzetben megvan a természetes szépsége csak meg kell azt látni.
A Simonfai tetőn is van új jelzőtábla mely Kaposgyarmat falut illetve egy "kilátót" is megjelöl a kék sávon, lehet, hogy egyszer megkísérlem ezek felkeresését is de jelenleg a kéktúra tudtommal nem érinti ezeket a helyeket!
Megnéztük a fázós lovakat, némelyiken nagykabát is volt. Bátorságot színlelve haladtunk el a két nagy ugató kutya előtt melyek bár nem bántottak de elég félelmetesek.
Sok éve nem lehet a gazdájukat meggyőzni, hogy tartsa őket birtokon belül.
 A szép Pieta is rendben megvan itt a dombtetőn és néhány méter után máris ereszkedni kezdtünk a Simonfára levezető horhóban.
Az első ház a ZSELIC kulcsosház, majd a templom után megérkeztünk a METEOR  kulcsosházhoz ahol a pecsét található.

Mindkét épület kezelője a METEOR TTE.  Az új pecsét az épület bejárata feletti előtető egyik oszlopára van szerelve és értelemszerűen az épület rajzát ábrázolja.

Pecsételtünk, kicsit megpihentünk a ház előtt majd lesétáltunk a buszmegállóba ahol fáztunk még egy kicsit majd haza buszoztunk.
Kényelmes, kellemes kis túra volt és még sértetlenül láthattuk az új jelzőtáblákat és pecséteket is.
Forrás: Gálosfa.hu

Még több fotó katt a kis képre: