2015. május 10., vasárnap

Nezdei 'Kézfogó' 2015


Néhány éve még létezett az a teljesítménytúra amely Külső-Somogy szép tájain mutatta be megyénk kevésbé ismert érdekes látnivalóit, a csekély érdeklődés miatt az 50-es táv már megszűnt.. Hiánypótlónak tekinthető tehát ez a rendezvény hiszen a Kereki vára, az Alman-tető, Nezde szoborparkja és Szólád löszpincesora olyan értékek amit a természetjáróknak illik ismerni.  A Balatonföldvári Kistérségi Turisztikai Egyesület a Nyitott Balaton  rendezvénysorozat keretén belül szervezte a túrát mely nem jöhetett volna létre  Kereki Önkormányzata, Szólád Önkormányzata valamint az SZKTE és a SEFAG segítsége nélkül. 
Hősök parkja
 
A túra Rajthelye Kerekiben a Hősök parkjánál volt Csicsai László Viktor polgármester  személyes részvételével is megtisztelte a rendezvényt. Itt egy gyors nevezés után mindenki kapott egy 0.5 l-es ásványvizet és indulhattunk is. A nevezési díj korrekt 500.-Ft volt melyből 40 % kedvezményt is adtak pld. az MTSZ tagságra - én ugyan nem tudtam érvényesíteni ezt mert még nem kaptam meg, igaz még csak május van!   
Kereki Fejérkő-vára
 
A túrához kaptunk leírást , térképvázlatot mivel az útvonal számomra ismert volt így nem igazán kellett használni. A túrának nem volt szintideje így családoknak , kisebb gyerekeknek is kényelmesen teljesíthető volt.
Egy a sok közűl, ezen volt a kód
 
Az ellenőrző pontok talán pont ezért nem emberes hanem kód leolvasós pontok voltak - mindenhol.
A résztvevők, gyerekek biztonsága érdekében a túra közepe környékén célszerű lenne legalább egy emberes pontot kialakítani. Ne legyen rá szükség de egy túrán bármi előfordúlhat. A Páskum-pihenő pld. ideális lehet ilyen célra.
Páskum-pihenő


A jövőben én egyértelműen pontosítanám a térképvázlaton, is hogy konkrétan hol vannak a leolvasandó kódok, azok keresgélése időigényes és pld. a busz elérését is befolyásolhatja!
Somogy csúcsa az Alman-tető és a szép kopjafa.
 
Miért írom ezt, hát pld. azért mert a Fejérkőtől Tündérvölgyig túramozgalom két kódját is érintette ez a túra és a Kereki vár után a zöld sáv és piros rom jelzés találkozásánál éppen akkor tanakodott egy kis csapat,hogy a 3x3-as kódot hogyan jelölje át a 2x3-as rendszerbe. Mondtam nekik , hogy ennek a táblácskának semmi köze a mostani túrához , de hát miért is hittek volna nekem.
A Nezde-hegyi kilátó és pihenőhely
 
Az 1. kóddal a várban nem volt gond, egyértelmű volt, a 2.-at sokat kerestük, magaslesből több is van és mindet átnéztük, a gyerekek még fel is mentek de aztán ez is meglett. A 3. kódot nem találtuk , Alman-tetőn talán a szél fújta le. Jeleztem is telefonon a rendezőknek, sokan itt is az FTV kódot irták fel. a 4. kód is meglett Koppány lábán, az 5. viszont kicsit el volt dugva a pincesoron annak helyzetét érdemes pontosítani mert én is elmentem mellette aztán vissza kellett fordulnom amikor elfogytak a pincék és a túratársak kisegítettek.
Kézfogás Koppánnyal
 
A kb. 12.5 km-es táv normál tempóban de folyamatosan haladva kb.3,5 óra alatt teljesíthető. Én 9:10-kor indultam és 12:45-kor értem célba, a 13:10-kor induló autóbusszal el is tudtam utazni és Szárszón átszállva értem haza. Talán érdemes lenne már 8-tól indítani a túrát, többen elérnék akkor a buszt! A rendezők az autóval érkezőknek a célból vissza a rajthelyre előzetes regisztráció alapján transzfert biztosítottak, ez helyes de kérdés, hogy nagyobb részvétel esetén is meg lehet e oldani. 
BAJÁN, avar kagán szobra
 
A térség turistajelzéseire rá férne a felújítás, főleg a takaró ágak levágása, mert a jelzések megvannak de szinte mindet takarja már a lombozat. Láttam néhány kerékpárút jelző táblát is, jelzés nem tartozik hozzá, nyilván valami jó pályázat volt ezekre, és így a gyalogtúrák már létező útvonalára terelték rá a bicikliseket.
Nezdei pihenő a gesztenyefa alatt
 
A tervek szerint a túrát hagyományosan később is megrendezik és talán lesz több, hosszabb táv is. Szerintem nem jó irány ha a tájékozódási túrák irányába akarnak elmenni az egy más kategória más érdeklődő réteggel!
Szólád pincesor részlet
 
Én egy 6 fős csoporttal értem célba, a szóládi közösségi házhoz, mi voltunk az első beérkezők de ebben egyértelműen azonos volt a véleményünk. A teljesítménytúra, még ha nincs is szintidő legyen biztonságosan és jól azonosítható ellenőrző pontokkal végigjárható ne kelljen azokat keresgélni.
 
Szólád Rk. műemlék templom
 
A túra díjazása szép Emléklap, kitűző, Balaton szelet, választható hűtő mágnes, kulcstartó, a gyerekeknek puzzle ez teljesen rendben volt.
A Cél -fotó
 
Még volt pár perc a célfotóra, beszélgetésre a rendező lányokkal, akik örültek a 91 résztvevőnek, ez egy egytávos első rendezés esetén jónak mondható.  Még maradt kis idő a vizesblokk igénybevételére, a kifogyott folyadék pótlására, stb. aztán hazabuszozhattunk.

2015. május 23-án egy kaposvári szervezésű egyesületi nyilt túra keretében is  lesz lehetőség ezen szép táj megismerésére.

Köszönjük a rendezést, szép túra volt.

Háttér zene:  (ha nem indul el autómatikusan akkor itt meghallgathatod)
Csuka Mónika: Zöldell a muskátli... Zeneszerző: Csuka Mónika, 
Szövegíró: Soós László, Hangszerelő: Ember Péter



Még több fotó, katt a kis képre:
Nezdei 'Kézfogó' 2015

1 megjegyzés:

  1. Érdemes lenne megjegyezni, hogy kik hozták létre és bővítik a "Szkíta"golgotát"!
    (Csuka Mónika és barátai)

    VálaszTörlés