2015. április 26., vasárnap

Jelzésfestés

Sokan nem tudják, de az erdőben a fákon nem maguktól nőnek ki a turistajelzések. Gyakran olvasom a fiatal túratársak beszámolóit az interneten, hogy hol itt hol ott elkeveredtek, mert rosszak, hiányosak  a jelzések, térkép ismeretük általában a nullával egyenlő és az véletlenül sem jut eszükbe, hogy hoppá emberek én szeretnék segíteni abban, hogy jobb legyen a jelzésrendszer. Ők - mármint általában a 'nagyvárosi turisták' - gyakran nem tartoznak egyesülethez sem így honnan is tudnák, hogy a jelzéseket ugyanolyan földi halandók festik mint ők, akik csak kritizálnak. Ezért a munkáért nem jár fizetség, gyakran még a költségek sem térülnek meg de mindezek ellenére aki a természet barátja örömmel vesz részt az ilyen munkában is, akkor is ha esetleg más élvezi a hasznát. 
Jelzést festeni jó dolog, én szeretem, hiszen ezzel létrehozhatunk valami olyat ami segíti mások túrázását. A teljesen új útvonalakat – melyeken eddig dolgoztam - kicsit a magaménak is érzem és jó arra gondolni, hogy van egy jó pár km “saját” turistautam. Az elmúlt 30 évben több száz km-t festettem. Úgy hozta az élet, hogy 1989-ben az RP-DDK Mesztegnyő – Somogysimonyi közötti szakaszán elsőként festhettem fel az akkor új túramozgalom jelzéseit. Aztán múltak az évek , mindenféle színű és formájú jelzéseket festettem közben de egyes színeket elég ritkán.
A Zselicben sok érdekes és egyedi jelzés is látható, ilyenekkel is találkoztunk, de nekünk jó volt a régi, bevált, hagyományos is.
 
Ma egy kis csapat festette a korábbi alapozásra a színt a Zselicben, és külön örültem annak, hogy Somogy második legnagyobb túramozgalmából, a Dél-dunántúli Piros Túra  útvonalából is - ha csak keveset is - de sikerült felújítani. 
A munka előtt pár percre beugrottunk a Zselic új turisztikai atrakciójához a Zselici Csillagparkhoz és az új kilátóhoz is.
 
Ha információink helyesek akkor  2015. május 25.-én lesz megnyitva.


Köszönöm a lehetőséget!
 

Még több fotó, katt a kis képre:
Jelzésfestés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése