2014. június 6., péntek

Deseda

Több helyen olvastam már a Deseda környéki nagyszerű turisztikai attrakciókról. Én csak egyszerű gyalogtúrázó vagyok így hát gondoltam a kedvenc körtúra útvonalamon megkerülöm a tavat és megnézem a sok új látványosságot. A híradások szerint 2014 júniusára ígérték ezek elkészültét így bizakodtam. 
A 67-es út mellől indultam, a régi játszótér közepén egy új utat tapostak keresztben az autók mivel az eredetileg nekik készített makadám út gyakorlatilag járhatatlan. Megértem az autós horgászokat valahol ők is szeretnének biztonságosan közlekedni. Az utat majd egyszer talán valaki kijavítja. Az új gyaloghídnál meglepődtem mert mindkét oldalán építési terület látható emiatt csak a félkész út buckái között lehet a hídon átkelni, nem igazán biztonságos, főleg kisgyerekkel. Átértem, a D-i oldalán van egy szép új fedett pihenő. 
Itt aztán ismét meglepődtem. Az utat egy sáros árok keresztezi és nincs semmi átkelési lehetőség az aszfaltozott kerékpárútra és a vele párhuzamos földútra sem. Érdekes megoldás az biztos, babakocsival azért senki ne induljon neki , a bicikliket egy kis segítséggel át lehet emelgetni az árkon.

Rétértem a szépen aszfaltozott kerékpárútra tervem szerint az új kilátóig erre akartam menni. Egy facsemete sor már most jó lenne az út mellé!
Az út szélén az esővíz elvezető árok sok helyen már most feltöltődött sárral, nem is tudom ki gondolta, hogy a mellettünk lévő dombról a lefolyó esővíztől nem fog az árok eltömődni? 
A rézsűkben mély vízmosások is vannak már most. A terep sivatagi jellegű közel 2 km-en egy fa sincs ami árnyékot vetne az erre tévedő túrázókra, kerékpárosokra. Azon is elgondolkodtam, hogy a horgászok hogy jutnak majd el a 'tetthelyükre' nincsenek átjárók az úton és az út menti árkon sem!

Már közeledtem a Füredi öböl felé amikor ismét meglepődtem, minden előzetes jelzés nélkül az aszfaltos kerékpárút véget ért a nagy semmiben. A mellette lévő földút véget ért a nagy semmiben. a frissen legyalult terep gyakorlatilag járhatatlan volt a sártól.
Az öböl másik oldalán nagy gépek földmunkát végeztek, így meg sem kíséreltem, hogy tovább menjek.

Sajnálatos , hogy a kerékpárút elején , a kis hídnál, vagy a 67-es útról történő lejárónál semmi nem jelzi, hogy építkezés miatt a tó ezen oldala nem járható, a kerékpár út és a gyalogtúrázók piros kereszt jelzése egyaránt zsákutca. 
Úgy döntöttem, hogy meghátrálok, az eddig bejárt útvonalon visszamentem és az erre a napra tervezett túrát megszakítottam. 

Szomorú az az állapot amit természetjáró szemmel itt láttam, lehet, hogy majd idővel jobban fog kinézni, de most erre a nyárra már nem hinném, hogy bárkinek is túrázásra, kerékpározásra ajánlanám a Deseda környékét. A képen is látható  kerékpáros túracsapat is  hasonlóan járt mint én.

Ha már a Deseda partról nem tudtam eljutni a kilátóhoz akkor Kaposfüred felől 'támadtam' a helyet. A füredi szőlőhegy oldalában áll a három szintes érdekes alakú kilátó és mellette egy fedett pihenő is van , mivel a kilátó fedele 'félrecsúszott'. 
A kilátás olyan amilyen,a tó egy kis darabja látszik, nyilván lett volna jobb hely is látványosabb panorámával. A kilátó tő felőli oldalán munkagépek , teherautók szántják az utat. Majd egyszer talán megnézem, hogy mi is lesz a parton ezen a részen.
A harmadik és mindenképpen a legnagyobb attrakció a Deseda látogatóközpont lesz, nyilván az lesz de jelenleg kerítés mögötti építési terület. 

Szerencsére a strandon a még meglévő öreg fák árnyékában a játszótéren még nem történt semmi. A gyerek játszottak, az első büfé is nyitva van már, a Deseda várja a vendégeket. 

Még több fotó, katt a kis képre:

Deseda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése