2013. április 13., szombat

Vukov Péter Emléktúra 2013

Táv: 13 km Szint: 180 m

Kellemesen meleg, napos idő várta a túrázókat a Zselicben ezen a szép emléktúrán. 130 természetjáró vágott neki a két távon rendezett túrának. A nevezés gyors volt és már indulhattunk is a Meteor Turistaháztól. Egyesületünkből (TTSE) legalább 11 főt láttam a rajtnál de lehet, hogy többen is ott voltak mert 9-ig lehetett nevezni.

A kék sáv jelzésen indultam el a Kecskehát felé. Gyorsan megtapasztalhattuk, hogy a Zselic útjai még mindig alapvetően sár bázisúak és ha esetenként nincs ragadós, csúszós sár a turistautakon az csak az időjárás felelős pillanatnyi tévedése lehet. Az előző éjszakai zápor párosulva a fakitermelő gépek aktív tevékenységével szinte járhatatlanná tette az utat egy szakaszon, de azért sikerült átúszni.

A Kecskeháton ahol a kék kereszt elindul É-felé néhányan benézték az irányt és rossz felé fordultak de aztán visszataláltak a helyes D-i irányra. lehet, hogy az ellenőrző pontot keresték ugyanis a 30-as távon itt lett volna az első de ez a túrán kimaradt. Fehérvári ismerőseim is keresték a pontot amikor találkoztunk, más ismerősöm nem lévén Szilágyi Balázs tudott segíteni telefonon és miután megnyugtatott bennünket, hogy az EP. kimarad az információt közvetíteni tudtam az ott várakozóknak és indultak is tovább. Balázs később itt ki is tett egy papírt a változásról, köszönjük!

A D-felé vezető szép gerincúton a kék sávon haladtunk tovább majd a közelmúltban felfestett új kék kereszt jelzésre váltottunk ami az erdészeti úton, a 67-es út melletti ösvényen egészen a Simonfa felett újra elért kék sávig vezet. Szép turistaúttal gyarapodott a Zselic, köszönet érte a festőknek, a METEOR tagjainak.

A frissítő pontunk az erdészeti útra települt a nápolyi és hűvös ásványvíz jólesett. Útközben találkoztunk medvehagymát szedő vaddisznóval, és mi is szedhettünk bőven hiszen most tele volt vele az erdő. Simonfára a szép mély horhósban ereszkedtünk le és kb. 3,5 óra alatt be is fejezhettük a túrát melyet szép kitűzővel és oklevéllel honorált a rendező egyesület.

Természetesen megkaptuk az SMTT 2013 pecsétet is, majd a korlátlan mennyiségben fogyasztható medvehagymás zsíros kenyérrel és teával pótoltuk a kalóriát amit főleg a sár vett ki belőlünk. Köszönjük a rendezést!

Még több fotó, katt a kis képre!