2013. április 24., szerda

Balaton körtúra 10/2.

(Raposka) - Szent György-hegy - Tapolca

Táv: 10.2 km, Szint: 350 m

A Balaton körtúra 10-es szakasza számomra már egy kicsit sok egyben. ( Szent György-hegy – Szigliget – Badacsony) a füzet szerint 25 km és 730 m a teljes táv.

Szépen ketté is vágtam , most a még visszalévő É-i részét jártam be, ez volt az eleje a szakasznak.

Kellemes ( 3 órás) hajnalban kezdett vonatozás után 8:45-kor Raposka vasúti megállónál indult a túra. Ezúttal túratársam is volt Gizi, aki még nem járt a Szent György-hegyen. Bevallom ha egyedül megyek most én sem kapaszkodtam volna fel a tetejére, hiszen a bazalt oszlopok az igazoló hely, és az OKT-s túrán felmentem. Így utólag belátom hiba lett volna, szép az a hegy! Megérte felmenni.

Jól látható, hogy a terület a hegyek között mennyire belvizes, a keresztezett csatornák és patakok tele voltak. Kényelmesen besétáltunk a faluba, és lassan emelkedő úton a zöld sávon közelítettük az előttünk magasodó hegyet. Néhány szépen faragott tábla és emlékoszlop mellett értünk ki a szőlőhegyre. Nem sokkal a turistaház előtt indul a hegy tetejére a piros sáv, elég meredek, omladékos, kőfolyásos ösvény de egy szép kilátóhely érintése után máris felülről láthattuk a híres bazalt oszlopokat. A virágokkal teleszórt hegytetőn szép kanyargós ösvény vezet a csúcskőhöz kék háromszög jelzéssel , és a közelében lévő pihenőhelyhez ahonnan a Balaton felé nagyon szép a kilátás.

Itt megpihentünk majd az esőház érintésével a kék sávon ereszkedtünk le a meredek kőlépcsőkön a turistaházhoz. Itt pecsételés az OKT bélyegzővel, és igazoló fotó is készült majd még a kék/piros fonódó jelzésen ereszkedtünk tovább a szőlőhegyi pincék közé.

Mivel a kék jelzésen már jártam ezúttal a pirosra tértünk és egészen Tapolca vasútállomásig ezen haladtunk. Gyakorlatilag ugyanolyan a két útvonal, szőlőhegy és országút de a piros közvetlenül az állomás előtti sörözőhöz vezet így ez mindenképpen praktikusabb útvonal.

4 óra alatt sétáltuk le ezt a kis távot így már csak 3 szakasz van vissza a körtúrából, remélhetőleg a tavasszal lesz lehetőségem bezárni az útvonalat.

Még több fotó katt a képre: