2012. szeptember 19., szerda

Balaton körtúra 5.

Balatonfüred - Tihany

Táv: 21 km Szint: 270 m ( a füzet szerint)

 
A Balaton körtúra 5. és 6. szakasza Tihany térségében vezet. Az ajánlott útvonal nekem nem praktikus mivel a komp felől érkezve nehéz becsatlakozni az útvonalba. Ezt a két szakaszt a kötelező érintőpontok figyelembevételével módosított útvonalon jártam végig, és így a közlekedés is praktikusan megoldható volt.

Az 5-ös szakaszt Balatonfüreden az ajánlott útvonalon indulva kezdtem, a vasútállomáson készségesen pecsételtek majd Ny-felé hagytam el a várost. Az út lassan de végig emelkedett , több fonódó jelzésen haladtam míg végül csak a piros sáv maradt meg. A szőlőhegyen szép kilátás volt a Balaton felé , és erdős kellemes sétautas terep is adódott. Az első fotós igazolóhely a Noszlopi-forrás térképemen nem szerepelt, de azért bíztam benne, hogy megtalálom. A szőlőhegy lassan elfogyott, erdei ösvényen ballagtam és még mindig egy domb tetején járva. A forrás pedig többnyire a völgyekben található. Jelzésem megvolt így mentem tovább, egyszer csak egy meredek , szakadék szerű völgy peremre értem, és kezdtem aggódni, hogy nem tudok lemenni de az ösvény egyet kanyarodott és elértem a mély völgybe levezető lépcsősor tetejét. Ezen mesterséges segítség nélkül itt lejutni nem lehetne, így is nehéz volt. A lépcsők nagy része mozog, volt ami hiányzott és minden lépést jól meggondolva tudtam csak ereszkedni, közben persze erősen a lábam alá nézve, mert hát a mélység számomra nem előnyös látvány. Szép lassan azért leereszkedtem egy nagyon szép völgybe, közvetlenül a kiépített forrás előtt.
 
 
Az aszályos idő miatt ez a forrás sem működött, illetve a környezetében volt egy kis szivárgás ami azért lejjebb már patakocskává duzzadt. A völgy sziklás patakmedre mellett nagyon szép de jelzetlen út vezetett D-felé. Gondoltam megnézem és érdemes volt. Ez egy nagyon szép szakasz, hamarosan egy esőbeállós, pados, asztalos, tűzrakó helyes pihenőhöz érkeztem majd kiértem az erdőből. A távolban már látszott Aszófő templomának csúcsa. Nagyon szép füves réten, őszi színeket mutató cserjék mentén haladtam. Kb. 1 km után a zöld sáv jelzésre értem ez pedig bevezetett Aszófőre. Itt a polgármesteri hivatalban pecsételtem, nagyon kedves volt a hölgy aki adta. Cserébe felmértem a hivataluk környékét, és néhány látnivalót. ami még nem volt a térképen, pld. ilyen az Árpád Vezér kút.

A kerékpár úton Tihany felé indultam tovább, a félsziget nyakánál letértem az Apáti-templomromhoz és ha már erre jártam tovább kanyarodtam Sajkod felé ahol már a 6-os szakasznak van egy igazoló helye. Ezzel a kitérővel azt is be tudtam gyűjteni.
 
 
A kerékpár úton felmentem Tihany központjába nézelődni egy kicsit, itt már kevesen beszélnek magyarul úgy tűnt, hogy a kínai és a német nyelv az inkább használatos. Az apátság 1000.-Ft os belépője nem túl vonzó így nem ott próbálkoztam a tihanyi pecsét beszerzésével.
 
 
A templom környéke út és támfal építés miatt le van zárva, és az egész főutca fel van túrva a központban. A bazárosok teljes erővel dolgoztak, legalábbis a kipakolást tekintve. Az idegenforgalmi irodában készségesen lepecsételték a füzetemet és máris indulhattam tovább. A vizem elfogyott és egy ismerős helyen próbáltam feltankolni de nem jártam sikerrel, aztán a boltban végül is kaptam 1/2 l-es ásványvizet 400 Ft-os áron, biztos azt gondolták külföldi vagyok.

Még egy emelkedő várt rám ezen a napon , az Akasztó-domb, az aljában a pihenőhelyen nagyon szép a kilátás a K-i medencére, érdemes itt elnézelődni egy kicsit mielőtt nekivágunk az emelkedőnek. Itt is nagyon szépen felújított jelzéseken lehet haladni az út is nagyon jól járható. A csúcson a szikláknál kell az igazoló fotót elkészíteni majd gyorsan leereszkedhetünk a Révhez vezető országútra. A Balaton annyira alacsony, hogy Tihanynál is kis szigetek jelentek meg, a part mellett a kacsák és hattyúk nagy örömére. Kicsit elnézelődtem még a kompra várva aztán irány Somogyország. Füred – Aszófő között még nem túráztam az a rész tetszett, a többi pedig már ismert terep volt. A jelzetlen utak miatt ezen a szakaszon is néhol ajánlott a tájékozódási készség.
Még több fotó:
Balaton körtúra 5. Balatonfüred-Tihany

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése