2011. július 9., szombat

Tökölő 16 Ságvár. 2011

Még üldögélek egy kicsit a kádban... röviden annyit erről a túráról, hogy k. meleg volt. (kutya meleg)

Másnap:

Azt hiszem nyugodtam mondhatom, hogy megyénk legjobban szervezett és legszebb teljesítménytúrája lett az idén 5. alkalommal rendezett 3-távos rendezvény Ságváron.
2009-ben már előkelő helyezést ért el a legjobb teljesítménytúrák rangsorában és nem csodálkoznák ha ez évben még jobb helyezést érnének el!
Az a lelkesedés ahogy a Ságvárért Egyesület tagjai dolgoztak a túrán, annak előkészítésén és lebonyolításán példamutató lehet mindenkinek.
Nagyon meleg volt ez tény, de erről az időjárás tehet, minden ellenőrző ponton friss hűtött szódát kaptunk amit köszönünk, életmentő volt :-)
A túra ár-érték aránya is nagyon jó, hiszen a frissítőn kívül a szőlőcukor, a pogácsa sőt a túra közepén a 3-as ponton zsíros kenyér hegyek is vártak ránk. A célban több féle hűtött üdítő korlátlanul fogyasztható volt és az Áldos-leves is nagyon finomra sikerült.
Érdemes megemlíteni, hogy a túra külső megjelenése is sokat javult az új egyen-póló szép, és a nagy számú "sárga ember" mutatta, hogy milyen sokan fogtak össze azért, hogy mi jól érezzük magunkat. Az ellenőrző pontok kivétel nélkül a pontőrök szempontjából is kényelmesek voltak, ami szintén fontos szempont az odaadó rendezésben. A látnivaló kiírása új ismeretekkel gyarapíthatta a résztvevőket. Az itiner fekete fehér térképe és a részletes és pontos útleírás a jó jelzések és a szalagozás szintén merem mondani, hogy hibátlan volt. A pontok nevét tartalmazó színes pecsétek is jobbak mint a korai ragasztós igazolás volt.
A célban hallottuk, hogy néhányan "benézték" a 3. pont utáni ösvény letérést a kerítés mellett, valamint a horhós bejáratát a piros kereszten. Kérem szépen az itinert el kell olvasni azért írták abban ezek is benne voltak, tiszteljük annyira a rendezők odaadó munkáját, hogy amit leírnak azt figyelmesen elolvassuk. Aki ezek után megtoldotta a saját túratávját az ne szóljon egy szót sem.

Kaposvári ismerősökkel 7-kor rajtoltam el, még éppen pár szót váltottam ismerősökkel akik az 50-es távra indult, nem irigylem, sőt!
A Bújó-lik után már kezdett melegedni az idő és a szép borókáson már izzasztó melegben kapaszkodtunk fel a 2.-es ponthoz. Lenyűgöző innen a kilátás a Külső-somogyi dombságra, szinte középhegységi jellegű a táj. A Jaba-hídon átkelve egy mély horhós úton kapaszkodtunk fel a 3.pontig, az utat az elmúlt évi felhőszakadások tették autóval járhatatlanná hiszen méteres vízmosás keletkezett benne. A 3. pontosn sziesztáztam, a 12-es szoba (Betyár-barlang) azaz a 4.es pontig figyelni kell, ezen a szakaszon új erdészeti kerítés miatt kellett a nyomvonalon változtatni de az ösvény jól jelzett volt. Többen bemásztak a betyárbarlangba, mi pedig az ismerős pontőrökkel és pogácsájukkal váltottunk néhány szót. A nagy szárazságban a meredek ösvény bizony eléggé csúszós volt a portól, de azért óvatosan haladva leértünk és kiértünk a rétre.
Na ezt már kihagytam volna, fejbevágó (vagy mellbe) volt a hőség a tűző napon! A lehető leggyorsabban áthaladtunk ezen a szakaszon de utána sem volt sokkal jobb.
A mély lösz szakadék peremén felfelé kanyargó útszakasz volt számomra a legnehezebb. A völgyben megszorult rekkenő hőségben olyan párás levegő volt, hogy szinte kapkodtam a levegő után és mégis sokszor meg kellett állni. A legjobban a kidőlt fának örültem, kényelmesen lehetett rajta üldögélni. Azért csak felértem ismét a domb tetejére, innen már csak lejtő volt végig, egyedül mentem ezen a szakaszon és nem vétettem el a piros kereszten a bejáratot a horhóba, a pontőrök itt is a már megszokott udvariassággal és friss szódával vártak, meg is töltöttem az üvegemet. Tudjuk, hogy a löszfal leomlása Ságváron milyen tragédiához vezetett itt közelről láthattuk, hogy milyen is egy "frissen" leomlott löszfal! Az itiner nagyon helyesen arra is felhívta a figyelmünket, hogy esős időben az alternatív útvonalon menjünk, száraz időben viszont ez a szakasz is teljesen biztonságos.
Néhány rövid utcán gyorsan beértünk az iskola udvarára ahol padok asztalok vártak bennünket, jó volt átvenni a szép - a teljesítés számával változó - kitűzőt, Zsolttól megkaptuk a kupa pecsétet is, majd ettünk, ittunk, észhez tértünk amennyire a meleg engedte és 13-óra körül már indultam is haza.
Köszönjük a túra rendezését a Ságvárért Egyesületnek és Bognár Zsoltnak!
Jövőre ugyanitt találkozunk [nem lehet minden évben ilyen hőség :-) ]

Még több fotó katt a képre!