2011. május 19., csütörtök

Jelzésfestés Kereki Kiskút forrás

2011.05.23.:  A mai napon arról értesültem, hogy ez egy feleslegesen végzett munka volt mivel a turistaút kialakításához a szükséges engedélyek nem állnak rendelkezésre, így annak kialakítása nem lehetséges.

**************

Miért fest az embert turistajelzést? Hát azért mert ha hagyják szereti csinálni, van rá ideje, kedve és örömet okoz ha tehet valamit Somogy természetjárásáért,  az egyesülete hírnevéért, és mert jó otthagyni a kezünk nyomát a természetben, tudva , hogy ezzel másoknak segítünk.
Mindenek előtt köszönöm Anitának, hogy segítségemre volt a „kifestő készlet” Kerekibe szállításában anélkül nem mentem volna semmire!
A Fejérkő 50 teljesítménytúra útvonala ez évben (2011) megváltozik. A Kereki vártól le kell majd jönni a vár alatti pihenőig és innen ezen az új útvonalon a Kiskút forrás érintésével nagyrészt erdős terepen kell újra visszakapaszkodni a gerincen vezető útvonalra.
Az új útvonal 3,2 km hosszú, a CZIKÓ-pihenő a kezdőpontja, majd széles földúton vezet Ny-felé, itt egy kiakasztható villanypásztort keresztez és egy hatalmas nyár jellegfánál balra, egy kis réten átvágva éri el az erdőt. Itt ismét villanypásztort keresztezünk, a védett területen egy ménes található mindenképpen zárjátok vissza ha kinyitottátok! Az erdőben kanyarogva emelkedő szekérút egy Y-elágazásnál ösvénnyé szelídül, az útvonal baloldali ága a jobban kijárt de nem arra kell menni! Néhány jelzés alapot „megtévesztésül” oda is festettem de ezt a kis eltévedést majd leszürkítjük J.
Az ösvény NY-DNY irányban egyenesen vezet tovább enyhén emelkedve és kis bukkanókon át hamarosan egy erősen benőtt csapásba megy át. Az utat nem lehet eltéveszteni hiszen a jelzések újak J  csak mindig egyenesen kell menni. Figyelmesen szemlélődő természetbarátoknak feltűnhetnek azok az óriási gesztenyefák amelyek az út jobb oldalát szegélyezik. Vajon ki ültette őket? Az út bal oldalán csak pár darab maradt meg de a rét felőli oldalon sok áll még és most teljes virágzásban nagyon szépek. Jártam erre korábban is de akkor – talán mert nem virágoztak – nem tűnt fel ez a szép vadgesztenye sor a sok akác között.  Egy facsemetés védő kerítését bal oldalunkon elhagyva újra szekérútra érkezünk, igaz a fű majdnem derékig ér, de látszik, hogy néha közlekednek rajta.  A kerítés elmarad, majd egy vadföld van a baloldalon és nemsokára élesen balra fordulva egy kerítésbe ütközünk. De nincs probléma mert a csemetést védő kerítés be és kijáratához  létrát készítettek.  Átmászva a létrákon átkelünk a fiatal csemetésen, ismét mászunk egyet és máris a Kiskút közelében az erdőben vagyunk. Szép öreg fák között vezet az út jobb oldalunkon kis erdei tó balról egy fából készült „szolgálati épület” és szemben előttünk a Kiskút forrás, pihenő , tűzrakó hely, szóval elég kellemes  igaz kicsit gazos és szemetes, a ttúra előtt rendbe lehetne tenni. A forrás által táplált  csörgedező patak hídján átkelve balra majd jobbra kanyarodunk. Előttünk ismét egy vadkerítés és ennek mentén széles szekérúton jutunk fel a domb tetején korábban kialakított Z sáv és piros rom jelzésű földútra.
Reméljük tetszeni fog ez az útvonal az erre járó természetbarátoknak. A Kereki Fejérkő-vára és a Kiskút forrás érintésével szép körtúrát tehetünk ezután Kerekiből.
A képeken az itt-ott látható forrás jelzések csak illusztrációk , nem ecsettel hanem egérrel készültek! A terepen - ma még -  csak a fehér alapozás látható de remélhetőleg hamarosan a minta is elkészül.